web analytics

Va fi interzisă circulația autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4!

 

Primarul Nicolae Robu ia masuri radicale privind circulatia camioanelor si autobuzelor in oras.

”Timișoara nu stă rău, așa cum am spus de multe ori, la pulberea PM10, la monoxidul de carbon, CO, la ozon, O3 și la dioxidul de sulf, SO2. Dar, surpriză: în 2018, deși concentrația orală a dioxidului de azot a cunoscut puține depășiri ale pragului admis:• 5 pe an la stația din Calea Șagului• 1 pe an la stația din Calea Buziașului• 2 pe an la stația din Calea Aradului, s-a consemnat depășirea pragului de medie pe an admisă la acest parametru, după cum urmează: • La stația Calea Șagului:-valoare medie anuală:45.23 ug / mc-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 13.07%• La stația Calea Aradului:
-valoare medie anuală:41.18 ug / mc
-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 2.95%

Menționăm că dioxidul de azot este o noxă degajată de mașinile cu motoare termice, mai ales de cele Euro 1 – Euro 3. Desigur, în cadrul campaniei “Timișoara-aer curat”, vom lua măsuri, pentru că trăim aici și vrem să respirăm aer curat! Unele au fost deja luate. Astfel, pe Calea Aradului, am modificat geometria arterei, mai ales în principalele intersecții, încât acum traficul este mult mai fluent și, probabil, drept consecință, cantitatea de NO2 degajată mult mai mică. Intervenții benefice am avut și pe Calea Buziașului și pe Calea Șagului, nu cred că cineva contestă asta. Ei bine, a venit vremea să intervenim și asupra mașinilor! Știu că măsura este impopulară, dar ea trebuie luată, chiar dacă suntem în an electoral! Iar noi, ca oameni responsabili, punem mai presus de interesele noastre electorale și de orice altă natură, interesele orașului!

Așadar, chiar dacă depășirile pe care le avem nu sunt mari, după cum s-a văzut, noi vom interzice circulația în Timișara a autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4! Alte măsuri, luate deja, dar cu proiectele conexe în diverse stadii, inclusiv de lucru pe teren, sunt:- construirea centurii auto ocolitoare; construirea inelului 4; construirea inelului 2; modernizarea intersecțiilor; construirea de noi poduri: Jiul, Isho, Solventul, Bobâlna; construirea de noi pasaje pe sub / peste calea ferată: Pasajul Ronaț, Pasajul Solventul, Pasajul Baader, Pasajul Gheorghe Adam, Pasajul Behela* modernizarea transportului public; promovarea mașinilor nepoluante (electrice, cu hidrogen, hibride, high euro, etc); promovarea mijloacelor de locomoție alternative”

Mai multe articole

EVANGHELIA ZILEI, DUMINICA FIULUI RISIPITOR

Evanghelia zilei Credință Evanghelia de la Luca (XV, 11-32) Zis-a Domnul această parabolă: „Un om …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *